zaterdag 25 april 2015

Challenge day 2015

Na weken erg hard aan ons product gewerkt te hebben, mochten we met Serious Risk op maandag 20 april de jury-prijs ontvangen. Vol trots maar erg verrast heb is samen met mijn teamgenoten de prijs in ontvangst mogen nemen. Na een magere start, de eerste presentatie, verliep de tweede presentatie goed. 


De Challenge day was een inspirerende dag waarbij er vele mooie presentaties de revue zijn gepasseerd. Vele overeenkomsten en vele verschillen waren er te ontdekken. 

Ik heb het wel als lastig ervaren om je moment te pakken tijdens de presentatie. Iedereen wilde van zich laten horen maar de vele toehoorders en de ruis van het andere team wat aan het presenteren was, maakte dat het voor mij lastig was om mijn rol te pakken. Tijdens de eerste presentatie heb ik vragen beantwoord van toehoorders. De presentatie verliep rommelig maar na overleg na de eerste presentatie hebben we besloten om de stellingen die we bedacht hadden eerder in te zetten om de discussie beter in banen te kunnen leiden. 
Tijdens de tweede presentatie is het publiek dus veel aan het woord geweest en ben ik terughoudend geweest met onderbreken van discussies om de presentatie als geheel te laten slagen. 

Voor een volgende keer zal ik vooraf me beter in samenwerking met teamgenoten voorbereiden op het voeren van een discussie met 5 gespreksleiders als iedereen zijn rol wil pakken.


Peerfeedback

Tijdens de Challenge day was er onvoldoende ruimte om de vragen vanuit de peer feedback van klasgenoten te beantwoorden. Deze wil ik echter nog wel meenemen in mijn blog.

Vragen van Anne (zie opmerkingen):

Op welke manier zou de verhuizing naar de andere locatie goed benut kunnen worden?
De nieuwe locatie wordt een exclusieve locatie voor de opleiding Verzorgende en Verpleegkundige BBL. Het niet ervaren van belemmeringen zoals bijv. lokalen en voorzieningen kunnen we als team het plan om groepen los te laten en individuele leerroutes verder uit gaan werken.
Hoe kunnen leerbedrijven worden gestimuleerd om leerlingen aan te melden?
Door de plannen te delen en het komende schooljaar de leerbedrijven mee te nemen in de veranderingen die projectmatig worden doorgevoerd, denken wij vernieuwend onderwijs te kunnen bieden. Hierbij leveren wij maatwerk waar leerbedrijven behoefte aan hebben en waar de praktijk al langer naar vraagt.

Vragen van Eric V. (zie opmerkingen):


Zal jullie scenario het dilemma in het opleiden van zorgverleners/verpleegkundigen voor de toekomst oplossen?

Dit scenario zal zeker een positieve bijdrage leveren aan het dilemma in het opleiden van de zorgverleners van de toekomst. Door opleidingen op maat aan te bieden kunnen we leerbedrijven in hun behoefte voorzien en wanneer de competenties belangrijker worden dan kwalificatiedossiers zal de opleiding verder floreren.




Suzan

Feedback van Serious Risk:
Procesbewaker
Kritisch opbouwend
Verantwoordelijk

Ik heb LA IV ervaren als een interessant leerarrangement. Veel goed, inspirerende en motiverende gastsprekers, veel interessante theorie. Veel snelheid in de uitvoering van de verschillende quests. Gedwongen worden tot een nauwe samenwerking met groepsgenoten die ik eigenlijk niet goed kende. Dit heb ik echt als een waardevolle toevoeging ervaren. 

Gamemasters & Serious Risk teamleden: BEDANKT!


Bijlagen:

Peer Feedback Eric V.


P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Uit je blog krijg ik wel sterk het idee, dat ROC de Leygraaf niet zelf ontwikkeling kiest, maar zich door externe omstandigheden laat leiden.
Hoe neem je /jullie zelf regie?
Verbinding met de 2ith Century Skills is een heel goede link met de voortschrijdende eisen van de arbeidsmarkt
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Hebben je collega’s dezelfde urgentie over de komende veranderingen?
Zouden zij ook mogelijkheden zien in jullie gekozen scenario?
Je hebt heel veel oog voor de praktijk en de praktische zaken van je opleiding. Je zit duidelijk heel sterk in je onderwerp
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
Fantaseren, dromen en autonoom filosoferen, zou ik meet het team meer doen. De zorg en de opleidingen lijken vast de groeien met de protocollen en richtlijnen.
Waar gaat het om bij werken in de zorg? Wat is de bedoeling?
Mooi hoe jullie inspelen over de veranderingen in de zorg m.b.t. het opleidingsniveau.
Jullie gekozen scenario blijft daar goed in overeind.


Peer Feedback Anne 


P.I.
Tip
Top
Blik naar buiten
Bijv. participeren in innovatietrajecten en betrekken relevante externen etc.
Bij quest 3 staat op het blog wat je met de feedback gedaan hebt. Je zou dat bij andere quests ook kunnen beschrijven.
Je geeft duidelijk aan hoe de feedback je verder geholpen heeft.
Oog voor praktijk
Bijv. consequenties ontwikkelingen voor praktijk/ vertaling visie / ondersteuning collega’s/ realiteitszin etc.
Het duo-interview zou meer inzicht kunnen geven in de vertaling naar de praktijk.
Je blijft op zoek naar kansen om de praktijk te verbeteren.
Over de grens
Bijv. creativiteit in vormgeving, creativiteit in inhoud, denken buiten de kaders.
De beelden die jullie willen laten zien, zijn volgens mij heel prikkelend. Hier heb ik dan verder ook geen tips over!
Jullie maken op een leuke manier gebruik van alle devices die iedereen bij zich heeft. Ik ben heel benieuwd hoe alles bij elkaar komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten